MUKADIMAH

Salam perkenalan...
Bermula dengan sedikit minat setelah mengunjungi rumah saudara yg memelihara arnab, kini sy telah memiliki beberapa ekor arnab dari beberapa jenis seperti Angora, France Angora, Lionhead & Lop-ear(InsyaAllah kalau menjadi, masih baby & tgh dlm proses tumbesaran lagi..)
Walaupun pada awalnya, 2 daripada 4 ekor arnab yang saya beli mati (faktor pemakanan @ tak dpt sesuaikan diri kt tempat baru kot?!), sy tetap bersemangat utk terus memelihara arnab. Kenapa ek? Hmm.. sbb selain dpt belajar drpd kesilapan, sy juge nk berkongsi pendapat, pandangan & cerita drpd rakan peminat arnab yang lain. Secara tak langsung, sy pn dpt tambah kenalan.
InsyaAllah, akan saya uploadkan gambar2 arnab peliharaan saya dari semasa ke semasa. Jadi, tunggu...

Isnin, 14 Disember 2009

Anggora Cross Lionhead

RB 1
RB 1 ni, bila dah sampai tahap matang, sy crosskan dgn Lionhead milik pakcik saya.






Inilah baka jantannya (boyfriend...hehe..)







Alhamdullillah, RB 1 selamat melahirkn 4 ekor baby rabbit buat pertama kalinya. Hasil cross Angora putih & Lionhead belang2 coklat, maka terhasillah 2 putih, 1 coklat & 1 kelabu.





Bila dh cukup 5 minggu, sy hantar 2 putih ni ke petshop sbb sy dh ada 2 rabbit putih utk dijadikn baka.





Lagi dua ni saya buat baka sbb sy blm ada lg rabbit berwarna. Kira2 yg ni pengganti rabbit yg mati dulu. Kedua-duanya lionhead.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan