MUKADIMAH

Salam perkenalan...
Bermula dengan sedikit minat setelah mengunjungi rumah saudara yg memelihara arnab, kini sy telah memiliki beberapa ekor arnab dari beberapa jenis seperti Angora, France Angora, Lionhead & Lop-ear(InsyaAllah kalau menjadi, masih baby & tgh dlm proses tumbesaran lagi..)
Walaupun pada awalnya, 2 daripada 4 ekor arnab yang saya beli mati (faktor pemakanan @ tak dpt sesuaikan diri kt tempat baru kot?!), sy tetap bersemangat utk terus memelihara arnab. Kenapa ek? Hmm.. sbb selain dpt belajar drpd kesilapan, sy juge nk berkongsi pendapat, pandangan & cerita drpd rakan peminat arnab yang lain. Secara tak langsung, sy pn dpt tambah kenalan.
InsyaAllah, akan saya uploadkan gambar2 arnab peliharaan saya dari semasa ke semasa. Jadi, tunggu...

Jumaat, 19 Februari 2010

Relax One Corner...

Kehidupan tenang di sini..
Takde beza samada mnjdi 'ahli' @pun tidak..
Milo yg gebu syok2 relax one corner..
Ntah apa yg dipkirkan? (Haiwan mna bfkir..?? hihi.. ye ker?)
Ooo.. Milo dah nak beranak (dah cbut2 bulu)
Harp2 Milo selamat mlahirkn anak yg sihat dan gebu ikut mcm Milo..
Seketika terlupa plak tujuan mmbela arnab. Bela pet yg comel ni utk disyg2. Buat blog plak utk berkongsi crita & mnambh kenalan. Masuk persatuan?? Hihihi.... no komen (sbb dh penat komen)
Semoga Milo tk terpesong jauh..(Hehe..ksian Milo tk pasal2..)

4 ulasan:

  1. Salam kunjungan dari blog kami http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    Salam ziarah dari kami.....Kami sedang baca older entry anda...
    Salam Perkenalan dari kami.... Semoga persahabatan ini mendapat manfaat bersama...

    Kawan,
    seseorang yang sentiasa membantu kita,
    sahaya aku terkaksima dengan dunia ini,
    engkaulah jua aku mencari,
    engkau membantu aku,
    aku suka,
    walaupun sebesar beras bantuanmu,
    tetap akan aku ingati,
    kerana budimu aku sangat hargainya,
    suatu hari nanti,
    tidak akan aku lupa,
    membalas semua jasamu .
    Kawan,
    seseorang yang boleh kita percayai,
    engkau tahu aku mempercayaimu,
    segala kepercayaan aku letak pada engkau kawan,
    aku harap engkau tidak mensia-siakanya,
    engakulah tempat aku bersimpan rahsia,
    mengharap orang lain,
    aku kurang mempercayainya,
    hannya engkau aku percaya sebagai kawan aku,
    jadikanlah kepercayaan ini suatu kebaikan untuk engkau kawan.
    Kawan,
    seseorang yang boleh menasihati kita,
    andai kesalahan melitupi aku,
    engkau akan nasihati aku,
    aku menghargainya dan aku mengingatinya,
    aku berubah dengan nasihat engkau itu,
    aku mahu,
    engkau sentiasa menasihati aku,
    nasihat engkau, pedoman untuk aku,
    aku berharap kita sentiasa,
    menasihati sesama yang lain,
    sama-sama kita berjaya,
    dimana jua kita berada.
    Kawan,
    seseorang yang mungkin kita akan kehilangannya suatu hari nanti,
    aku harap,
    ini tidak akan terjadi pada engkau kawan,
    engkau itu kawan,
    kawan itu engkau,
    aku kawan engkau,
    engkau kawan aku,
    kenyataan ini engkau ungkailah dengan fikiran engkau itu,
    andai engkau pergi dari hidup ini kawan,
    aku harap engkau sentiasa bersedia,
    menghadapi dunia penuh pancaroba ini,
    andai engkau pergi dari hidup ini kawan,
    aku hanya mengharap satu perkara dari engkau,
    ingatilah persahabatan aku dan engkau ini,
    kerana aku,
    sangat menghargai persahabatan ini.
    Salam perkenala dari kami??? Moga saya merima respon yang baik dari anda
    Silalah layari blog kami http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Tidakkah mereka memerhatikan burung-burung yang dipermudahkan terbang melayang-layang di angkasa lepas?Tiada yang menahan burung-burung itu (dari jatuh) melainkan Allah.Sesungguhnya pada yang demikian itu ada tanda-tanda ( yang membuktikan kekuasaa Allah) bagi kaum yang beriman. (surah al Nahl 16:79)

    BalasPadam
  2. tengok pet sendiri pasti tenang jiwakan?! tak per syed.. bergerak sendiri pun masih bleh bernyawa lagi kan? teruskan mana yang terbaik..

    sekadar pandangan.

    BalasPadam
  3. best sgt..

    hope one day anem pon leh buat camni =]

    arnab nk beranak cabut2 bulu?

    BalasPadam
  4. to hanim,ni standard arnab nak beranak mmng akan cabut2 bulu dia tuk buat sarang.Hari bunting arnab 30-35 hari,hari ke 27@28 si ibu dah mula mncabut bulu.

    BalasPadam