MUKADIMAH

Salam perkenalan...
Bermula dengan sedikit minat setelah mengunjungi rumah saudara yg memelihara arnab, kini sy telah memiliki beberapa ekor arnab dari beberapa jenis seperti Angora, France Angora, Lionhead & Lop-ear(InsyaAllah kalau menjadi, masih baby & tgh dlm proses tumbesaran lagi..)
Walaupun pada awalnya, 2 daripada 4 ekor arnab yang saya beli mati (faktor pemakanan @ tak dpt sesuaikan diri kt tempat baru kot?!), sy tetap bersemangat utk terus memelihara arnab. Kenapa ek? Hmm.. sbb selain dpt belajar drpd kesilapan, sy juge nk berkongsi pendapat, pandangan & cerita drpd rakan peminat arnab yang lain. Secara tak langsung, sy pn dpt tambah kenalan.
InsyaAllah, akan saya uploadkan gambar2 arnab peliharaan saya dari semasa ke semasa. Jadi, tunggu...

Ahad, 24 Januari 2010

LIONHEAD Mm & MM

Tort Black Lionhead
Lionhead (Mm)
bermaksud single mane
jantan. Dah boleh kawen wlupn
badan tak besar (bantut, dalam
kata lain jenis mini)


Magpie
Lionhead (MM) bermaksud
double mane, pengganti RB 4.









RB 5
Lionhead Mm










RB 3







Jantan
2 Bulan
Coklat belang2 hitam & putih
Mata biru (sape tak nampak, maknanya....)

1 ulasan:

  1. Salam dari http://firestartingautomobil.blogspot.com
    thanks melawat blog kami ape pun kami juga amat berminat kat binatang ni....

    Baka arnab
    1. New zealand white
    2. Californian
    3. Carolina
    4. New simonare
    5. Sepanyol
    6. Dwarf
    7. Dutch
    8. French lop
    9. Angora
    10. Rex
    11. Giant bouscat
    12. Satin
    13. Mini lop

    BAKA-BAKA YANG SESUAI UNTUK PENGEUARAN DAGING
    1. New zealand white
    2. Californian
    3. Carolina
    4. New simonare
    5. Sepanyol


    cuba lihat kat blog entry aku klik pada

    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    ini blog aku satu lagi.... (walaupun blog ni agak lama tak up date) aku tak sempatlah nak update pasal aku sibuk ngan blog bengkel aku....

    insya Allah aku klu ade masa aku akan updatekan blog pasal veterinar ni....

    BalasPadam